Manus Bachelor i film og audiovisuelle kunstformer

Som manusforfatter er du ansvarlig for å utvikle manuskriptet. Dette dokumentet skaper grunnlaget for den audiovisuelle fortellingen. Det er her karakterene, universet og handlingen skildres.

• Studiested Lillehammer
  • Studielengde 3 år
  • Studiepoeng 180
  • Språk Norsk (Skandinavisk)

I løpet av studiet skal du som manusstudent utvikle evnen til å samarbeide godt med studentene på regi – og produsentlinjen. For å få til dette består studiet av en rekke obligatoriske fellesproduksjoner samt linjeundervisning som er spesialtilpasset for manuslinjen.

Karrieremuligheter

Etter endt utdanning skal du være rustet til et yrkesliv som profesjonell manusforfatter i film -og tv- bransjen. Du vil ha opparbeidet deg et allsidig, håndverksmessig repertoar og et bevisst forhold til deg selv som manusforfatter. Du har tilegnet deg kunnskap som gjør deg i stand til å handtere forskjellige sjangere og formater og vil være en verdifull og kreativ samarbeidspartner for regissører, produsenter og medforfattere.