Studentene på Filmskolen er til stadighet i aktivitet med å filme kursoppgaver, TV-serier, eksamensfilmer og lignende.
Til dette formålet kan Filmskolen tilby to store studioer hvor det går an å boltre seg i profesjonelle omgivelser.

Studioene heter - pragmatisk nok - Studio 1 og Studio 2, og er på henholdsvis 320 og 220 m2 (cirka).

Studio

Under taket henger det totalt 14 ‘trosser’ (aluminiumsprofiler) à 6 meter, hvor lamper og andre ting kan henges opp. Disse er festet i elektriske heiser, som igjen er festet i løpekatter slik at de kan dras fram og tilbake og heises opp og ned til ønskede posisjoner.

Langs veggene henger det lange ‘gardiner’ av brannhemmende molton, som kan trekkes fram eller til side ettersom hva man vil ha som bakgrunn.

Gulvet er lagt med flytende sponplater, slik at det kan skiftes ved slitasje og/eller skade.

Studio listebilde
Studio karusell 6