Artistic Research Café er en månedlig, åpen møteplass hvor Den norske filmskolen presenterer sine aktuelle prosjekter innenfor kunstnerisk utviklingsarbeid.
Her legges det fram innovativt arbeid over flere ulike emner og tematikker, som bl.a. kunstig intelligens, VR, interaktiv dokumentar, spill og eksperimentell filmfortelling.

Det er en spennende tid for audiovisuelle formater, hvor både endrede medievaner og teknologisk utvikling skaper nye muligheter for gripende historiefortelling. I denne ekstremt kreative fasen vi befinner oss i, kan historiefortellere fra alle felt eksperimentere og lære mye fra hverandre. Derfor ønsker Den norske filmskolen å åpne dørene for å invitere bransje og interessert publikum inn til oss, slik at vi alle kan delta i en felles utforsking av nye idéer og prosjekter.

En ny dynamikk dannes når studenter og kunstnere med ulik faglig bakgrunn skaper møteplasser med kryssende kompetansefelt og jobber sammen. En slik bredere kompetansemiks er også representativ for den medieverdenen som vi vil se stadig mer av i fremtiden og våre kommende studenter skal virke i.

Med Artistic Research Café ønsker vi å bygge et inkluderende og kreativt miljø som vil styrke både Den norske filmskolen som utdanningsinstitusjon og norsk filmbransje som helhet.

Ar cafe presentation slide 02 M Vtrans