KINTSUGI Jonina G Gudbjartsdottir CROP

Utstillingsåpning på master: KINTSUGI Foto: Jónína Guðbjörg Guðbjartsdóttir

Den 10. juni kl 18 er det åpning av utstillingen KINTSUGI til masterstudent og fotograf Jónína Guðbjörg Guðbjartsdóttir i filmskolens lokaler på Myrens Verksted i Oslo. Velkommen!

Når: 10. juni kl 18:00

Utstillingen er åpen for publikum til 20. juni 2022: Lørdag 11.juni 12:00-16:00 / Søndag 12.juni 12:00-15:00 / Mandag 13.juni 17:00-20:00 / Tirsdag 14.juni 17:00-20:00

Hvor: Filmskolens lokaler på Myrens Verksted i Oslo, Sandakerveien 24 C (inngang ved Akerselva)

KINTSUGI er en utstilling inspirert av japansk teknikk som handler om å reparere det som har blitt bruk- ket, med gull. I 2019 ble Ingamaría påkjørt av en bil mens hun syklet gjennom København. Hun hadde åpne benbrudd på store deler av kroppen, sprukket milt, punktert lunge, hjerneblødning og store skader på vitale organer. Første gang hun ser seg i speilet etter ulykken kjenner hun seg ikke igjen

KINTSUGI Jonina G Gudbjartsdottir
Jonina GG

Jónína Guðbjörg Guðbjartsdóttir

Fotograf Jónína Guðbjörg Guðbjartsdóttir fullfører sin Master of Fine Arts ved Den norske filmskolen i juni 2022. Hun studerte Visuell Design med fotografi som spesialisering. Tidligere har hun fullført en Bachelor of Fine Arts innen film- foto ved Den norske filmskolen, samt studert fotografi og skuespill ved Den Islandske Filmskolen. Jónína jobber med kunstneriske utstillingsprosjekter med fokus på infrarødt lys i fotografi.

Utstillingen er støttet av Den norske filmskolen, CEFIMA og Fritt Ord.

KINTSUGI Jonina G Gudbjartsdottir
Jonina GG

Jónína Guðbjörg Guðbjartsdóttir

Hugo tot2 copy

-Jeg har fått et helt nytt perspektiv på å lage film

Hugo Franckers masterprosjekt er en personlig dokumentar om forholdet til faren hvor de utfordrer og leker med ideer om maskulinitet.

Hamza ved Myrens

-På master har jeg funnet min stemme som manusforfatter

Skuespiller, filmskaper og masterstudent Hamza Kader skriver spillefilmmanus med arbeidstittel "Sult, Hamza og Hamsun".

Åpen dag mfa 31011215

MFA: Åpent hus på Myrens 31. januar

31. januar kl 16-18 åpner vi dørene på Myrens Verksted for de som er nysgjerrige på masterprogrammet.

TAKE246

Bransjeseminar om IP, AI og eierskap 28.-29. februar

Produsent-legenden Ted Hope kommer til Oslo for å diskutere hvordan sikre eierskap til vår fremtidige filmarv.

MFA åpen dag 2024 artikkel

Åpen dag for masterstudiet på zoom 10. januar kl 16

Vi inviterer alle som er nysgjerrige på filmskolens master til zoom-møte for å bli kjent med lærere, studenter og studiet.