Registudenten: intervju med Julia Lindström

Intervju med Julia Lindström, regilinjen kull 9 (2013-2016)

Få et innblikk i noe av det registudentene jobber med.

Regilinjen på Den Norske Filmskolen utbildar dig till att vara konstnärlig ledare för en film- eller tv-produktion. Du är med genom produktionens alla faser, och är ansvarig för att alla i teamet arbetar mot ett gemensamt kreativt mål. Din kanske viktigaste uppgift är att lista ut vad filmen egentligen handlar om – vad den ska berätta tematiskt – och att vidareförmedla denna tolkning till teamet så att alla inspireras till att skapa samma film.

Les mer på studentbloggen


Siste artikler

11

Åpning av nytt senter

I dag åpnet Den norske filmskolen sitt nye senter for fremragende utdanning, CEFIMA.

Dsc018981

Scenografer i kreativ utfoldelse

For Den norske filmskolens studenter er felles produksjonsøvelser, også kalt penneprøver, en stor del av studieforløpet. Øvelsene øker i vanskelighetsgrad og kompleksitet i løpet av studieforløpet. I denne øvelsen sto to tomme studioer til disposisjon. Hvordan løste kull 11 det?

Trond Morten Venaasen 03

Pris til lokal manusforfatter

Da Filminvest og Østnorsk filmsenter inviterte til prisutdeling i Lillehammer kino, delte Den norske filmskolen ut sin ærespris for første gang. Prisen fremhever en filmskaper som har blitt boende i Lillehammer, og som samtidig har bygget opp en imponerende karriere og dermed også bidratt til å bygge opp et sterkt filmmiljø i innlandet.

Premierebilder

Uteksaminering av Den norske filmskolens første masterkull

Den norske filmskolen har uteksaminert sine første masterstudenter.

007

Vi utdanner Emmy-vinnere

Det var med bidrag fra seks av Den norske filmskolens tidligere studenter at NRK-serien «Mammon» kunne hente hjem Norges første Emmy-pris. –Et positivt sjokk, sier hovedregissør og tidligere registudent Janic F. Heen.

Mitt Lillehammer 2

51 nye filmstudenter møter Lillehammer

Denne høsten møter 51 unge filmfolk en ny hverdag ved Den norske filmskolen og på Lillehammer. Deres første filmøvelse handlet da også om dette; "Mitt møte med Lillehammer" – en oppgave der teamarbeid og evnen til å formidle en historie med strenge begrensninger stod i fokus. Øvelsen skulle være de 3 første minuttene på en tenkt spillefilm – location ikke lenger unna skolens lokaler enn 200 meter.