Fotostudenten: intervju med Torbjørn Sundal Holen

Intervju med Torbjørn Sundal Holen, fotolinjen kull 9 (2013-2016)

Få et innblikk i noe av det fotostudentene jobber med.

Om fotoklassen er rett rundt hjørnet er du trolig klar over det før du ser oss – “Fotoooooo”, “nååååååå” eller andre interne fraser gjomer som oftest gjennom gangene når skolens mest barnslige og høylytte klasse velter inn døren med noe utstyr eller løper om kapp til pingpong-bordet.

Les mer på studentbloggen


Siste artikler

11

Åpning av nytt senter

I dag åpnet Den norske filmskolen sitt nye senter for fremragende utdanning, CEFIMA.

Dsc018981

Scenografer i kreativ utfoldelse

For Den norske filmskolens studenter er felles produksjonsøvelser, også kalt penneprøver, en stor del av studieforløpet. Øvelsene øker i vanskelighetsgrad og kompleksitet i løpet av studieforløpet. I denne øvelsen sto to tomme studioer til disposisjon. Hvordan løste kull 11 det?

Trond Morten Venaasen 03

Pris til lokal manusforfatter

Da Filminvest og Østnorsk filmsenter inviterte til prisutdeling i Lillehammer kino, delte Den norske filmskolen ut sin ærespris for første gang. Prisen fremhever en filmskaper som har blitt boende i Lillehammer, og som samtidig har bygget opp en imponerende karriere og dermed også bidratt til å bygge opp et sterkt filmmiljø i innlandet.

Premierebilder

Uteksaminering av Den norske filmskolens første masterkull

Den norske filmskolen har uteksaminert sine første masterstudenter.

007

Vi utdanner Emmy-vinnere

Det var med bidrag fra seks av Den norske filmskolens tidligere studenter at NRK-serien «Mammon» kunne hente hjem Norges første Emmy-pris. –Et positivt sjokk, sier hovedregissør og tidligere registudent Janic F. Heen.

Mitt Lillehammer 2

51 nye filmstudenter møter Lillehammer

Denne høsten møter 51 unge filmfolk en ny hverdag ved Den norske filmskolen og på Lillehammer. Deres første filmøvelse handlet da også om dette; "Mitt møte med Lillehammer" – en oppgave der teamarbeid og evnen til å formidle en historie med strenge begrensninger stod i fokus. Øvelsen skulle være de 3 første minuttene på en tenkt spillefilm – location ikke lenger unna skolens lokaler enn 200 meter.